donderdag 27 maart 2014

Week 8

Zo ook deze week is er weer iets Zieuws!

Maar deze week ga ik het wel overdragen, nu vrijdag wordt er een 'kaal' gemaakt. zodat iedereen in hetzelfde format kan werken aan het nieuwsprogramma.
Ik wou dit origineel zelf doen, maar de kale versie die ik in CC gemaakt heb werkt niet goed in CS6. (Hij neemt de keyframes niet mee)
Dus ik moet in CS6 alles opnieuw bouwen.
Dat is niet erg want ik heb wat dingen inefficiƫnt gedaan omdat ik het ter plekke tegen kwam.
Ik heb zelf alleen geen CS6 meer omdat mijn licentie verlopen is ben ik naar CC overgestapt voordat ik hier op CTV kwam.

De PC's hier zijn bijna altijd bezet dus vrijdag was de 1e mogelijkheid.

Eventjes terug naar maandag.
Maandag was ik weer opnameleider bij het semi-live sportprogramma CTV Voetbal.
Er was alleen paniek want de videomixer doet het niet meer.
Ik ben als 1 van de weinigen rustig gebleven en in oplossingen blijven denken. Uiteindelijk hebben we met z'n allen het tot een goed einde gebracht. Er is een mixer gehuurt en de audio is apart opgenomen en later in sync gezet.
Ik heb in de tussentijd dat er gewacht moest wordenop de videomixer ook de camera's goed gezet. Ik heb mezelf ingezet waar ik kon, zoveel mogelijk.

De rest van de week was echt Zieuws 'in elkaar trappen' zoals we dat hier zeggen.
Ik neem wederom wat vrijheden met het illustreren van beelden.

Ik vind het toch heel erg tof als we een item of repo hebben voordat anderen er aandacht besteed hebben. Het gevoel van concurreren met onze collega nieuwsmedia maakt me scherp.

Ik hoop volgende week echt meer toe te komen aan andere dingen dan Zieuws items in elkaar knippen en plakken en het tot een perfect 00:07:00:00 te krijgen.
Werken met de camera en Voice-Overs e.d. wil ik echt onder de knie gaan krijgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten