donderdag 3 april 2014

Week 9

Deze week ben ik begonnen met wederom Zieuws.
Ik heb er veel meer handigheid in gekregen, een aflevering maken kost me nu een ochtend en net een uurtje van de de middag. (ik klok op ong. 3 à 4 uur opzoekwerk, montage en wachten op materiaal)

Bij CTV Voetbal draaide ik camera. Ik heb veel te leren in camera werk. Gelukkig werken we met een live videomixer, die geeft ons aanwijzingen. Zo was mijn focus niet direct goed, terwijl ik dacht deze goed gezet te hebben. De rest is wel goed gegaan gelukkig.
Mijn camera was de makkelijkste, namelijk de master. Ik heb 3 instellingen en hoef eigenlijk nooit te reageren om het gesprek aan tafel, slechts de aanwijzingen.

Wel goed om er even in te komen, ik word hier echt nooit echt in het diepe gegooit en daar ben ik heel blij mee. Dat is ook een compliment naar het bedrijf en de begeleiding.

Over complimenten gesproken, ik heb er een hele bak van binnen gekregen. Gelukkig heb ik ook genoeg werkpunten dus ik zet hier wat dingen op een rij.

Hier moet ik meer aandacht aan besteden:
  • Camera-werk:
    Ik moet meer ervaring opdoenmet camerawerk. Mijn shots zijn nogniet zo heel erg zuiver als dat van anderen. Ik heb voor het eerst deze week geschotenmet een shoulderrig en moet daar nog aan wennen. Een paar weken terug was schouderen met een P2-camera ook niet heel erg zuiver. Daar valt veel te behalen.
  • Camera-instellingen: Voorgrond VS Achtergrond.
    Ik kreeg een heel goed punt van een collega van me. Ik had een weerbericht gefilmd maar m'n horizon lag veelste laag, hij gaf als tip de horizon op ooghoogte te zetten, om de harde lijn van said horizon te gebruiken als truuk om op de ogen van het onderwerp te richten, zodat er minder afleiding is en meer focus van de kijker.
  • Meer op detail letten met mijn montages.
    Ik maak wel eens wat fouten (vooral typ-/taalfouten, wellicht ook te merken aan dit blogje). Daar moet ik scherper op zijn. Ook zijn mijn beelden niet altijd perfect relevant, daar valt ook aan te verbeteren.
  • Ik mag minder bescheiden zijn als ik camera draai. Ik ben nog redelijk afwachtend om het te doen met de middelen die ik heb, maar eigenlijk moet ik veel mondiger zijn en het inzicht hebben en het uitspreken van deze als ik betere mogelijkheden voor het vastleggen van onderwerpen zie of wil hebben.

Dit gaat allemaal goed:
  • Ik werk hard en ik werk makkelijk veel (langer dan de afgesproken tijden)
    Dit uiteraard omdat ik wil presteren en wil leveren.
  • Ik ben sociaal sterk, ik heb een open houding en val goed binnen het team
    Dat ben ik zelf heel erg bekend mee
  • Ik ben breed inzetbaar.
    Dat vindt het bedrijf erg fijn, dit is uiteraard door mijn opleiding. Alle facetten komen een keer terug in de opleiding zelf dus alles is herkenbaar voor me en handig op te pakken.
  • Ik neem initiatieven, geef aan wat ik meer wil leren.

CTV is heel erg blij met me en ik met hun.
Ik kan veel voor het bedrijf betekenen en daarom kan ik veel ervaringen opdoen en leren.
Ik ben erg vrij en dat heeft vele voordelen voor me.
Het bedrijf overweegt zelfs me voor de vakantie te vragen door te werken. Lijkt mij natuurlijk erg tof!

Ik heb wel aangegeven nu ook andere dingen te doen dan alleen het nieuws monteren.
Ik ga dus veel meer camera-werkzaamheden doen.
Ik ga ook solo CAMJO doen, maar ik wordt niet helemaal de journalistieke kant opgeduwt. Ik vind die kant wel interessant, maar mijn toekomst ligt toch veel meer in het technische en vorgevende kant van het vak.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten