dinsdag 22 april 2014

Week 11

Zo we zijn nu officieel over de helft heen.

Als ik terug kijk heb ik veel geleerd hier, waaronder hoe je met mooi beeld om moet gaan.
Het is typisch, ik had niet verwacht zoveel te leren op gebied van kwalitatief beeld maken.
Ik kreeg bijv. deze week een instructie over het belichten van het gezicht. Ik kende het in theorie nog wel maar nu in de praktijk is het zo logisch ineens.
Ik kende dit bedrijf altijd als de schaduwzender van zeeuwse bodem, dat veel reclame herhaalt.
Maar wat ik niet wist is dat er heel veel zorg wordt gedragen voor het maken van die reclames.
Er is ook wat aan Brand-funded content op de zender een topic waar ik heel erg uitgebreid op in ben gegaan met de CMD Sessies in een seminar.
Ook daar wordt gigantisch veel zorg voor gedragen.
Als ik nu kijk naar TV of naar de verschillende concollega's van andere omroepen/provincies kan ik bijna altijd wel vertellen wat ik anders gedaan had en in een aantal gevallen zelfs beter gedaan had.

I came a long way since my first film.

Ik ben al aan het denken over m'n eindpresentatie. Ik wil vooral laten zien hoe ik gegroeit ben van gare dingetjes tot mooie dingen. Ik wil eigenlijk elk key moment visueel maken.
Ik heb alles wat ik gemaakt heb opgeslagen, wellicht dat ik daar een impressionistische montage van maak.
Ook zou ik dit bedrijf iets mee willen geven waar ik kan. Dan denk ik toch aan online- en social media.
En natuurlijk antwoord op mijn hoofddoel op m'n stage.
Elke stap doorlopen waarmee ik te maken krijg als ik TV wil maken.
Waaronder vallen:
Journalistiek
Redactionele werkzaamheden
Camera Techniek
Montage Techniek
Audio Techniek

Over de afgelopen week:
Het was een routinematige dag. Maandag begon ik met audio technieken bij Voetbal.
Vandaag (dinsdag de volgende week) doe ik dat weer. Want de Hoofd Techniek gaat op vakantie (dat is 1 persoon) dus mag ik zijn taken overnemen mbt. audio technieken.
Ik ben halverwege de week ziek geworden, maar heb toch doorgezet.
Vrijdag nam ik het weer op en maakte ik echt idiote fouten omdat ik veelste licht in m'n hoofd werd van de koorts.
Ik nam het weer op met de shotgun mic i.p.v. de zender.
En het geluid was niet te redden, heb er alles aan gedaan. Het is te verstaan, maar prettig is anders.

Deze week, scherper.
Ik ben nog steeds niet helemaal helder herstelt, maar ik ben me in ieder geval gewust van dus ik moet scherp zijn.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten