woensdag 12 maart 2014

Week 4

Het programma Zieuws is deze week de lucht in gegaan.
Ontzettend spannend en veel overuren gemaakt hiervoor.

Het ging ook meteen mis, ik exporteer verkeerd en 1 van de uitzendingen is dus flink gefaald. Ik heb inmiddels mezelf dit kunnen vergeven omdat ik nu intussen al een aantal afleveringen Zieuws met vlag en wimpel heb kunnen uitzenden.

Zieuws in een nieuwsprogramma dat kort regionaal nieuws aanbied als update panel en vervolgens inzoomed op 1 verhaal met een reportage.
Daarna maken we het af met wat uitgaanstips en het weer van de befaamde Jos Broeke.

Vorige week heb ik vrijdag laat verslag gelegt in Zeeuws-Vlaanderen bij de verkiezing van de Heldin van Zeeuws-Vlaanderen. Dat was erg spannend, maa rhet ging beter dan verwacht.
Ik ben vrijdag laat naar Rotterdam gegaan, naar de boekpresentatie van John de Wolf.
Ook daar heb ik verslag gelegt en vragen gestelt aan John zelf en een goede vriend van hem.

Dit was een hele toffe ervaring. Heel veel journalisten waren daar, waaronder Show Laat en Hart van Nederland. Ik heb goed gekeken hoe hun het doen. Het is bij elkaar een fascinerend geheel.
Show Laat heb ik heel er van geleert dat je vragen moet blijven stellen, en als je op ben laat je het even en als je weer nieuwe vragen heb trek opnieuw aan de jasjes en hervat je interview.

Hart van Nederland was helemaal slim. Ze begonnen hun interview zoals iedereen, met de welbekende vragen. de W's daarna confronteerde ze John met eerder nieuws, ze hadden een fan meegenomen die zijn gezicht getattoeerd had op zijn rug. Die onthulling deden ze tijdens het interview zodat er een autentieke reactie vastgelegt kon worden.

Alle andere journalisten (waaronder wij) doken er daardoor ook meteen op, maar hun hebben uiteraard de beste beelden daarvan.

Ik vond het heel erg spannend, maar uiteindelijk zet ik een goed interview weg. De Wolf zette me wel even goed vast maar het is niet live dus dat was niet erg. Sterker nog ik vond dat juist het leukste stuk, want ja John de Wolf was natuurlijk altijd al de beer waar die iedereen tegenhield in voetbal.

Het is uiteindelijk niet gebruikt in de uitzending natuurlijk.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten