dinsdag 20 mei 2014

Week 15

Ik mocht mijn week meteen beginnen als opnameleider.
Ik heb dit eerder gedaan en beschreven, alleennu was de helft van het team er niet en was het een beetje op het laatste moment.
Ik onthaalde de gasten op de set, gek genoeg het moeilijkste en het engste van die dag.
Dat zeg ik omdat ik nooit moeite heb gehadom een groep mensen aan te spreken sinds m'n vorige opleiding en baan in het onderwijs.
Maar de punten die gezegd worden zijn belangrijk, ik mag niks vergeten.
Los daarvan zit de opnameleider normaal gesproken een aantal uurtjes met de gasten te overleggen vooraf, maar ik zag ze pas op de set enkele minuten voordat we live gingen.

Ik deed het goed gelukkig, senior-camera man viel wel op dat ik wat timide was tegenover ze en echt wel harder mag zijn. Ik ben het eens, ik moest 2x spreken voordat ik de aandacht had, maar ik had het wel.
Ik krijg heel erg veel feedback hier in het algemeen. Elk klein detail foutje wordt ik vaak welop gewezen door iemand. Dat is best goed want dan zie ik het.
Mijn houding is velen malen kritischer dan ooit hiervoor.
Maar ik bedenk me dit nu ik dit aan het schrijven ben hoeveel ik eigenlijk doe in dit bedrijf.
Neem CTV Voetbal. een semi-live programma.
De taken zijn.
Redactie
Opnameleider
Camera 1,2 &3
Audio Techniek
Video mixer / D.o.P.

Verder moet de set altijd gebouwd worden.
Bouwen doet iedereen,maar deze taken zijn allemaal toegekent aan 1 persoon.
Nu heb ik wel gehoord dar er meerdere mensen kunnen videomixen, en de 1e camera heeft maar 2 instellingen dus dat wordt ook wel eens overgenomen.
Maar in mijn loopbaan hier heb ik het allemaal gedaan behalve camera's 2 & 3 (omdat het er niet van is gekomen). Videomixer en Redactie (ookal heb ik wel assisterende taken daarin verleend.)

Neem Zieuws, het nieuwsprogramma waar ik elke dagmee bezig ben.
Ik zit in de Redactie, ookal neemt de andere stagaire dat meestal voor z'n rekening want hij doet journalistiek.
Dan zoek ik de beelden (beeldredactie). Ik monteer, animeer, film en/of camjo.
en iemand anders plant het dan in voor de uitzending.

Dus wat ik wil zeggen is dat ik denk dat ik heel erg waardevol ben geworden als breed inzetbare kracht.

Ik moet wel zeggen dat ik hier bijna niks ontwikkel vanuit Creative Technology.
Ik heb wel eens een website uit elkaar getrokken en gedecodeerd en wat meer usability gerichte oplossingen aangedragen voor onze eigen website. Maar ik benader het dan wel vanuit de techniek.

Eigenlijk benader ik hier heel veel vanuit de techniek, dus at heart klopt mijn keuze voor CT wel.
En het heeft gedaan wat ik heel erg wou, namelijk know-how over het technische aspect van CMD.
Maar ik ben veel meer bezig als een Media Vormgever hier.

Ja, dus ik had het over week 15.
Verder was week 15 smooth sailing, de mensen zijn weer terug van vakantie, ik heb de workflow van Zieuws aangepast zodat je letterlijk media bestanden kan plaatsen en het staat meteen goed.
Dit zorgt ervoor dat de edit van Zieuws veel korter kan duren.
Dat gaan we testen in week 16

Yippeee

Geen opmerkingen:

Een reactie posten