dinsdag 24 juni 2014

This is: The End

Na een fantastisch project bij de ronde van zeeland seaports, waar CTV Live op lokatie de wiellerronde vast legde en warvan CTV verslag deed. Was het tijd voor m'n eindpresentatie.
De wiellerrond was echt tof om te doen trouwens. Ik mocht vanaf een afgesloten weg filmen, wanneer de topsporters de Westerschelde tunnel uit kwamen fietsen.
En bij de finish filmde ik vanuit een kraan. (die ik zelf heb leren besturen die dag).

M'n eindpresentatie ging goed.
Ik kon een heel duidelijk contrast laten zien hoe ik eerst filmde en alles qua beeld aanpakte en hoe ik dat nu doe.
Mijn 1e uitzending was heel erg slecht, eigenlijk beschamend te noemen. MIjn latere uitzendingen hadden veel meer kwaliteit. Er was qua CAMJO niet zoveel kwantiteit, maar de dingen die ik gedaan heb droeg ik wel zorg voor .

Nu heeft deze blog geen functie meer, behalve voor goede Internet & Webresearchers die op zoek zijn naar de ervaringen van een CMD-stagaire bij CTV als bedrijf.
Dus hier is mijn korte review:

CTV is een klein maar dynamisch bedrijf, bijna iedereen is een multi-discipline. Er is heel veel eenheid, ik heb het team vrij snel als familie gezien.
Een klein team betekent ook veel creatieve vrijheid. Als je taken afspreekt ben je niet perse geketend daaraan.
De nadelen van een klein team is dat het bedrijf wil kunnen presteren tegen de andere regionale omroep. deze heeft op moment van schrijven iets over de 85FTE's in huis en hebben daarnaast een bak met freelancers en omdat het dè regionale omroep is ook een subsidie.
Voor mij betekende dat vaak heel hard werken, maar dat is een keuze geweest. Ik heb op momenten feedback gehad van onze concollega's en daaruit bleek ik dat in mijn loopbaan ik uitgegroeit ben tot iemand die gecomplimenteerd is met zijn werk.
Feedback is ook een belangrijk element om te noemen. Je krijgt er veel van. Sterker nog ik heb vanaf het begin af aan feedback heel erg aangemoedigd.
Dat is wat dit bedrijf een goeie stageplek heeft gemaakt.
Er is nooit een beeld geweest waarop ik geen feedback heb gehad. Zo heb ik me altijd kunnen verbeteren.

Dus zou ik CTV aanbevelen als stageplaats?
Als je zelfontplooiing binnen de televisiewereld je doel is. Dan zeker!
Als je een groot mediabedrijf op je naam heb staan, of als je eigenlijk niet veel heb met televisiemaken. Dan niet.
Uiteindelijk (ook als je op de redactie zit) is CTV een televisie station waarvan bijna iedereen zich bezighoudt met de dagelijkse vormgeving van televisieprogramma's en/of commercials. Ook al hun taken elders liggen.
Verslag leggen betekent al snel CAMJO werk dus affiniteit met camera's en tot het punt komen dat een beeld goed en functioneel is, is vaak belangrijk.
Ook is er heel veel edit werk, als je het leuk vind om filmpjes te monteren zit je ook behoorlijk goed!
Zelfs als je denkt (zoals ik) dat je echt wel top-of-the-bill kan editen. Kan je nog heel veel leren binnen dit bedrijf.



Bedankt voor het lezen. Alle (bijna) wekelijkse verslagen kan je hieronder lezen. (Let wel, ik heb het letterlijk erin geramt dus het staat bomvol spel- en stijlfouten).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten